-->

یوگای خنده و فواید آن برای بدن

یوگای خنده و فواید آن برای بدن

خندیدن یکی از روش ­های سالم زندگی کردن است، اگر می ­خواهید سالم باشید، یوگای خنده را به برنامه ­های روزانه خود اضافه کنید. همه­ ی ما به قدری غرق مشکلات زندگی شده ­ایم که چشم را به زیبایی­ های زندگی بسته و فرصتی برای خندیدن پیدا نمی­ کنیم. با شرکت در جلسات یوگای خنده، تغییر بزرگی در زندگی­تان ایجاد می­ کنید و در می­ یابید که این شکل یوگا چقدر آسان و آرام ­بخش است.

یوگای خنده و فواید آن:

یوگای خنده چیست؟

یوگای خنده که به آن، هاسا یوگا هم گفته می­ شود، تمرینی است نشأت گرفته از هندوستان که در سراسر دنیا رواج پیدا کرده است. یوگای خنده، خنده­ های ارادی طولانی مدّتی است که معمولاً نمی ­توانید در طول روز انجام دهید.

یوگای خنده براساس یک قانون بسیار ساده پایه­ گذاری شده است. خنده ارادی به اندازه­ ی خنده­ های غیرارادی، فواید جسمی و روانی دارد.
کلاس­ های یوگای خنده معمولاً به­ صورت گروهی تشکیل می­ شود و خنده ­های اجباری ابتدای جلسات به تمام اعضای گروه سرایت می­ کند. معمولاً اجرای یوگای خنده به­ صورت گروهی راحت­ تر است.

در هندوستان، بیش­تر روزها مردم در پارک­ ها، یوگای خنده تمرین می­ کنند. بنیان­گذارِ این تمرین، دکتر مادان کاتاریا است. او در کتابش «بی دلیل بخند»، درباره ­ی یوگای خنده توضیحات کاملی داده است.

روش یوگای خنده:

یوگای خنده را در خانه هم می­ توان به تنهایی تمرین کرد. همین­ طور که در اتاق راه می­ روید دست بزنید و با صدای ها ها ها ها بخندید.
همان­طور که گفته شد، تمرین یوگای خنده به­ صورت گروهی راحت­ تر است زیرا خنده، مسری است. وقتی گام تمرین دست­تان بیاید؛ می­ بینید که همه­ ی گروه، احمقانه در حال خندیدن هستند. به چشم­ های همگروهی ­ها نگاه کنید و تا جایی­ که می­ توانید، بخندید. خنده ­ها باید از درون دیافراگم باشد تا مطمئن شوید که شش­ ها درست تمرین داده می­ شوند. البته این ورزش، تمرین­ های وسیع و متفاوتی دارد که با شرکت در کلاس­ های آموزشی یوگای خنده می ­توانید آن­ها را بی اموزید.

فواید یوگای خنده:

حالا که تا حدودی با یوگای خنده آشنا شده ­اید، بیایید کمی هم درباره ­ی فواید آن بدانیم:

یوگای خنده، استرس را کاهش می ­دهد. وقتی مرتب تمرین یوگای خنده را انجام دهید تنش­ ها و اضطراب­ ها کاهش یافته و احساسات حبس شده ­ی درونی آزاد می­ شود.

یوگای خنده برای سیستم ایمنی بدن مفید است. نه تنها گردش خون را در بدن تقویت می­ کند بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کرده و از بدن در مقابل بیماری­ ها حمایت می­ کند.

خندیدن باعث آزاد شدن اندورفین یا هورمون حس خوب می­ شود. تمرین یوگای خنده در صبحگاه، در بدن اندورفین آزاد می­کند و باعث می­ شود احساس خوبی در آن­روز داشته باشید. این بهترین شروعی شاد برای هر روز شماست.

خندیدن، سلامت سیستم لنفاوی را تقویت می­ کند و کمک می­ کند سموم از بدن خارج شود.

همان­طور که دیدید این روش آسان­ترین و کم ­هزینه ­ترین روش برای برخورداری از سلامتی است. یوگای خنده را بی اموزید و انجام دهید تا دنیایی از تفاوت را در زندگی تجربه کنید.

  • سال: 1397
  • فصل: بهار
  • شماره: 7
منتشرشده در سبک زندگی, نشریه 7

نشریه ای که به حضور شما خوانندگان گرامی تقدیم می گردد، نخستین نشریه تخصصی بهداشت و سلامت در استان البرز می باشد . این نشریه به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی که برای خود در قبال آگاهی رسانی در حوزه سلامت به جامعه در نظر گرفته ایم

بیشترین نظرات