-->

پرسش های متدوال تغذیه و رژیم درمانی

نویسنده 
پرسش های رایج مراجعین در بخش تغذیه و رژیم درمانی

 پرسش های رایج مراجعین در بخش تغذیه و رژیم درمانی

چه هنگام از روز، بهترین زمان پیاده روی است؟

پیاده روی صبح با توجه به پایین بودن ذخایر گلیکوژنی (ذخایر قند در کبد) به دلیل ناشتا بودن، چربی سوزی را در طول روز افزایش می دهد. پیاده روی سریع در بعدازظهر نیز که بدن تعريق داشته باشد و ضربان قلب در محدوده هدف قرار گیرد، برای کاهش وزن مناسب است.

آیا ساعات خواب در روند وزن گیری نقش دارند؟

بله، منظم بودن ساعات خواب و داشتن خواب عمیق شبانه در سیستم هورمونی بدن، در متابولیسم روز بعد و در نتیجه در وزن گیری نقش دارد

آیا مصرف نوشیدنی در رژیم لاغری مانعی ندارد؟

 بسیاری از نوشیدنی ها کالری اضافه به بدن وارد می کنند و باعث اختلال در کاهش وزن می شوند

استفاده ی زیاد از چای، جای نوشیدن آب را پر کند؟

خیر، مصرف زیاد جای تمایل به نوشیدن آب را در طول روز کمتر کرده و نباید جایگزین آب شود. آیا رژیم خاصی برای لاغری موضعی وجود دارد؟ هیچ برنامه غذایی وجود ندارد که به طور هوشمند قسمتهای مشخصی از چربی های اضافه بدن را بسوزاند، بهترین روش تغییر عادات غذایی است.

چرا با وجود اینکه در طول روز حداکثر ۱ الى ۲ وعده غذایی دارم، باز هم لاغر نمی شوم؟

یکی از راهکارهای مفید جهت کاهش وزن، افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم دریافتی است. پس صرفا کاهش تعداد وعده ها به معنای دریافت کمتر نبوده و حتی باعث افت متابولیسم بدن می شود.

آیا امکان دارد که با کاهش وزن، صورت لاغر شود؟

قطعا فردی که رژیم لاغری می گیرد دچار کاهش چربی صورت نیز می شود که اجتناب ناپذیر است البته این نکته هم باید ذکر شود که فرآیند لاغر شدن صورت به رغم کاهش وزن در نقطه ای متوقف می شود.

آیا محصولات لبنی کم چرب به حد کافی ویتامین و املاح دارند؟

بله، كم چرب بودن محصولات لبنی هیچ تداخلی با محتوای مغذی لبنیات ندارد.

مصرف آبمیوه های طبیعی هم باید محدود شود؟

بله، در رژیم کاهش وزن، مصرف نوشیدنی ها حتی آب میوه های طبیعی هم باید بر طبق اصول تنظیم رژیم تعیین شوند.

استفاده از بیسکویت های جو که با شهد توت و شیرین شده اند در رژیم لاغری مجاز است؟ ترکیبات سبوس دار بدون شیرین کننده مناسب تر هستند که باید با توجه به رژیم غذایی تنظیم شده برای فرد، هماهنگ شوند.

بهترین نوع ورزش برای لاغری چیست؟

ترکیب ورزش های هوازی و قدرتی مناسب هستند.

 با پرخوری های عصبی چه باید کرد؟

بهترین توصیه، کمک گرفتن از مشاوره ی روانشناسی جهت کنترل اضطراب و استرس می باشد..

برای کنترل اشتها از چه داروهایی می توان استفاده کرد؟

تكيه به مصرف دارو جهت کاهش وزن رویه مناسبی نیست. جهت کاهش وزن موفق و حفظ آن، باید عادات و شیوه زندگی خود را اصلاح کنیم.

 

 

  • سال: 1394
  • فصل: بهار
  • شماره: 1

نشریه ای که به حضور شما خوانندگان گرامی تقدیم می گردد، نخستین نشریه تخصصی بهداشت و سلامت در استان البرز می باشد . این نشریه به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی که برای خود در قبال آگاهی رسانی در حوزه سلامت به جامعه در نظر گرفته ایم

بیشترین نظرات